Karel Košárek

Od dětství jsem měl velké štěstí na pedagogy a inspirující osobnosti. Tito lidé mi pomáhali najít si vlastní cestu v interpretaci, chápání hudby a v mnoha dalších směrech. S některými dokonce časem přerostl původní vztah učitel - žák do celoživotního přátelství. Akademie MenART je mimo jiné pro mě příležitostí, jak svým mentorům alespoň symbolicky poděkovat a být pro mladé talenty tím, čím oni byli pro mě. Velmi si vážím toho, že mohu být již podruhé součástí tohoto skvělého projektu a těším se na se studenty nejen na společné objevování kouzla a krásy hry na klavír, ale především na sdílenou radost z hraní SI na klavír.

Klavírista Karel Košárek má pověst interpreta s mimořádným rozsahem koncertních aktivit, patří též mezi nejžádanější komorní hráče. Spolupracuje s věhlasnými orchestry, ale též s předními českými pěvci, především Magdalenou Koženou, Romanem Janálem či Soňou Červenou, a doprovází renomované instrumentalisty jako Jiřího Bártu či Radka Baboráka. Je velmi ceněným interpretem zejména děl hudební moderny 20. století, tedy skladeb od Benjamina Brittena, George Gershwina, Dmitrije Šostakoviče, Bohuslava Martinů nebo Leonarda Bernsteina. Často premiéruje také soudobou hudbu.

Karel Košárek (*1961) vystudoval konzervatoř v Kroměříži a v Praze pod vedením profesorky Valentiny Kameníkové, následně Akademii múzických umění v Praze. Studia zakončil v USA na Southern Methodist University v Dallasu. Obdržel ceny na mnoha mezinárodních soutěžích, mimo jiné je vítězem Smetanovské klavírní soutěže Corpus Christi piano competition a laureátem Walter Naumburg Competition v New Yorku. K jeho nejvýznamnějším sólovým počinům patří vystoupení na Pražském jaru v roce 2003 s Nagoya Philharmonic Orchestra a dirigentem Tomášem Hanusem, na kterém provedl Třetí klavírní koncert Sergeje Rachmaninova. K proslulým projektům se řadí též vystoupení se Škampovým kvartem (rovněž na Pražském jaru), s nímž uvedl Šostakovičovův Klavírní kvintet g moll.

Významná je též Košárkova nahrávací činnost pro řadu významných společností (Supraphon, Hyperion, Etcetera, Naxos). Jeho první sólová nahrávka obsahovala skladby B. Smetany, B. Martinů, S. Barbera a G. Gershwina, velmi ceněným albem jsou Cigánské melodie (spolu s Romanem Janálem). Několik skladeb nahraných ve světové premiéře obsahuje CD s recitálem z klavírních skladeb Bohuslava Martinů, na nahrávce Labyrint je zase premiérově nahrán Klavírní kvintet Petra Ebena. Karel Košárek se v posledních letech rovněž intenzivně věnuje roli dramaturga – je jedním z hlavních iniciátorů a uměleckým ředitelem jedinečného hudebního festivalu Musica Holešov, který si za dobu své desetileté existence vydobyl úctyhodné renomé.

 

Informace k přihláškám do skupiny Karla Košárka

Věk: 7-16

Plánovaný počet vybraných účastníků: 6 žáků (v případě vysoké úrovně až 8 žáků) a jejich pedagogové.

Repertoár pro video nahrávku: 1 skladba barokní nebo klasická + 1 skladba romantická nebo moderní

Jediným skutečně důležitým kritériem je talent, touha a potenciál rozvoje, nikoli věk.

Prosíme, ukázky nahrajte na YouTube a do přihlášky vložte odkaz.

Přihlášky přijímáme do 30. 3. 2022.

 

Program 2022/2023
3/12/2022 Praha

III. Setkání Akademie MenART

18/2/2023 Praha

IV. setkání Akademie MenART

29/4/2023 Praha

V. setkání Akademie MenART

13/5/2023 Praha

VI. setkání Akademie MenART

Archiv událostí 2022/2023
26/8/2022 - 28/8/2022 Kroměříž

I. setkání Akademie MenART

8/10/2022

II. setkání Akademie MenART